De sidste dage i Kroatien.

Torsdag tilbragte vi ved poolen og en tur i havet.

Fredag tog vi tre “gamle” på udflugt. Vi kørte med bus til Pula by, hvor vi var inde og se amfiteatret. Det er noget mindre end Colosseum i Rom. Det er det 6. Største i verden.

Videre derfra tog guiden os rundt i den gamle bydel af Pula. Da vi fik lov at gå selv, gik vi om på markedet.

Amfiteater i Pula

Der solgte de frugt, grønt, krydderier, vin og masser af honning og olivenolie.

Vi fandt et hyggeligt sted at sidde lidt, men vi havde ikke så meget tid, så skulle vi mødes med guiden. Vi blev vist rundt i den gamle bydel og skulle derefter videre til Grzini, hvor vi ankom til en gård/hotel. Der fik vi frokost. Hjemmelavet suppe og to pastaretter, hvor pastaen var hjemmelavet. Det smagte rigtig dejligt. Og så kom regnen.

Foto fra restauranten.

Så blev der pludseligt langt til bussen. Vi skulle videre til byen Rovinj. En hyggelig by med mange smalle gader. Men igen havde vi ikke ret lang tid, så vi nåede ikke at se på butikker, til svigermors store ærgelse. Ja også lidt min, men jeg havde jo fået købt lidt, så trangen for at shoppe, var ikke så stor.

Efter vi havde været i Rovinj, ( som foregik i tørvejr) gik turen hjem til hotellet. En smuk tur på knap halvanden time.

Hjemme igen på hotellet stod den på aftensmad og en hyggesnak på terrassen og så var det sengetid.

Udsigt fra hvor vi fik morgenmad

Sidste dag på hotellet skulle vi tjekke ud kl. 10.00. Vi satte bagagen i det dertil indrettede rum og efter morgenmaden gik vi en tur ind til Rabac igen. Og da vi kom tilbage til hotellet, fik vi frokost og gik derefter i receptionen hvor vi sad og læste. Der var lige nogle timer, der skulle brændes af. Kl. 17 kom bussen og så var der en times kørsel til lufthavnen.

Vi landede i Kastrup kl. Ca 22.10 og var hjemme i Horsens kl. 02.30.

Det har været en dejlig ferie. Kroatien er et smukt land. Der ser rent og pænt ud. Få steder lå der affald, men slet ikke som herhjemme i Danmark.

Der har været en fantastisk service på hotellet. Der var sødt personale og alt blev holdt pænt og rent.

Og så er jeg kommet tættere på kærestens familie. Man lærer hinanden lidt bedre at kende, når man er sammen en hel uge. Så jeg kan kun sige, at jeg føler mig priviligeret. ❤