Budapest dag 2.

Søndag morgen startede vi med morgenmad på hotellet og derefter ud på sightseeing. Vi fandt den jødiske synagoge. Der var lang kø, så vi droppede at komme ind og se den. Vi tog lidt billeder og gik derefter videre.

Den jødiske synagoge

Vi ville egentlig ned til Donau, men gik forkert, så vi endte oppe ved Szent István Bazilika igen. Vi blev hurtig enige om, at gå ind og se den. Wow, sikke en flot kirke. Den er virkelig et besøg værd. Der var gudstjeneste og mange mennesker i kirken.

Den smukke kirke indefra.

Bagefter så gik turen ned til Donau. Vores hotel La Prima Fashion ligger på Pest siden. Og vi gik over broen Lánchid mod Buda siden.

Udsigt mod Buda siden

Da vi kom over på den anden side, tog vi en lille elbus (man betaler én gang og kan hoppe af og på flere steder på samme billet) op til Matthias kirken og gik lidt rundt deroppe og fik taget en del billeder. Der er en helt anden ro deroppe i forhold til den anden bydel.

Her posérer hende den gamle foran kirken.

Hen til den lille elbus igen og videre op til den gamle bydel.

Vi fandt en Jamie Oliver restaurant, hvor vi fik lasagne og en lækker dessert. Priserne var lige skruet en anelse op i forhold til andre steder. Det er nok navnet, man betaler for. Men maden smagte også godt.

Dejligt med noget at spise. Så nåede vi også at få varmen. Selvom vi har haft flot vejr idag, så har det været koldt. Men med dejlig solskin.

Vi tog bussen videre op til Buda Castle. Her er der også en fantastisk udsigt.

Havde det været sommer, var vi nok blevet deroppe i lidt længere tid. Men vi frøs lidt og var blevet lidt trætte, så vi fandt bussen, og blev kørt ned til holdepladsen igen. Og vupti, så var det tid til et par billeder mere.

Efter lidt afslapning på hotelværelset var det tid til lidt aftensmad. Vi fandt et hyggeligt sted ca. 150 meter fra hotellet med ungarsk mad. Vi fik begge to schnitsel og to øl hver. Det kostede 11.140 forint. Det er under 300 kr.

Vi var heldige, at der kom tre musikere og spillede musik. Det gav lige lidt ekstra hyggelig stemning.

Efter maden gik vi en lille tur og så hjem og slappe af.

Nu er det tid til at sove. Imorgen venter endnu en dag. ❤